Az élet kezd visszatérni a kínai gazdaságba, de a globális beszállítói láncokban még érezni a COVID hatását. A gyárak újranyitnak, de a szállítási kapacitások még mindig korlátozottak és a gyártási problémák is jelen vannak. Ezen kívül nem áll rendelkezésre az a „mennyiségű” munkaerő sem, ami képes lenne kiszolgálni az újra megjelenő igényeket.

Ha több kínai beszállítóval dolgoztok együtt, valószínűleg most nehéz és drága, újra életet lehelni beléjük. Ha pedig el is vesztetted a beszállítódat, amit még a legtapasztaltabbak sem tudnak biztosra, illetve jelenleg senkinek nincs meg a teljes kép, egy új felkutatása és rendszerbeállítása akár több hónapot is igénybe vehet. Ezt pedig súlyos hatásokkal van a te késztermék kibocsátásodra is.

Mindezek mellet nem a legjobb irány, hogy USA és az EU csökkenteni akarja függőségét a kínai gazdaságtól. És hogy teljesen összezavarodjunk és a kukába dobjuk a jelenlegi helyzetre kidolgozott akciótervünket, a kínai gazdaság áprilisban a vártnál nagyobb növekedést tudott felmutatni az iparában.

Nem könnyű a helyzet, illetve nagyon nehéz kitalálni a megfelelő irányt. A lenti 3 lépés megmutatja mi az, amit érdemes megtenni, hogy mi is visszazökkenjünk egy új kerékvágásba. (Ugye már te is tudod, hogy nem azon kell dolgozni, hogy visszazökkenj a „régi kerékvágásba” hanem egy teljesen új folyamatot és környezetet kell kiépítened.)

  1. Ha több kínai beszállítóval dolgozol, nagyon mélyen elemezd, hol állnak most, miben kell segítség nekik. Térképezd fel esetleg mi az a költsége, hogy a „prió” listájukon előre kerülj és a te megrendelésedet gyártsák. Ha pedig feloldják az utazási korlátozásokat, azonnal látogasd meg, de ne egy audittal indíts és árcsökkentésért harcolj, hanem támogatóként lépj fel
  2. Egy hosszabb távú intézkedés az új beszállító felkutatása és döntéshozatal a diverzifikáció mellet. Néha csak azért tesszük le a voksot a kínai mellet mert olcsóbb. De számoltunk a járulékos költségekkel?   Ahol nagyon pici volt az árkülönbség a kínai beszállítás és egy európai beszerzés között, ahol bevállaltuk, a nagyobb kiegészítő költséget. (pl.: utazás, tolmács, hosszú szállítási idő, nagy készletek) Tudtad, hogy Lengyelországnak óriási kapacitásai vannak és nagyon jó design centerei?
  3. És a leghosszabb idejű „befektetés”. Biztos, hogy az adott alkatrészt egyedileg kell gyártani? Nem lehet kiváltani katalógus alkatrésszel? Persze a katalógus alkatrészeket rendelő disztribútor jelenleg ugyanúgy gondolkodik és gondba van a beszállításokkal, mint te, ezért előszőr lássunk tisztán a piacon és csak utána kezdjünk dolgozni ezen a ponton.

Ha segítségre van szükséged, vagy csak elakadtatok, lépj velünk kapcsolatba.

Photo by Nana Smirnova on Unsplash