Az élet kezd visszatérni a kínai gazdaságba, de a globális beszállítói láncokban még érezni a COVID hatását. A gyárak újranyitnak, de a szállítási kapacitások még mindig korlátozottak és a gyártási problémák is jelen vannak. Ezen kívül nem áll rendelkezésre az a „mennyiségű” munkaerő sem, ami képes lenne kiszolgálni az újra megjelenő igényeket.
Ha több kínai beszállítóval dolgoztok együtt, valószínűleg most nehéz és drága, újra életet lehelni beléjük. Ha pedig el is vesztetted a beszállítódat, amit még a legtapasztaltabbak sem tudnak biztosra, illetve jelenleg senkinek nincs meg a teljes kép, egy új felkutatása és rendszerbeállítása akár több hónapot is igénybe vehet. Ezt pedig súlyos hatásokkal van a te késztermék kibocsátásodra is.
Mindezek mellet nem a legjobb irány, hogy USA és az EU csökkenteni akarja függőségét a kínai gazdaságtól. És hogy teljesen összezavarodjunk és a kukába dobjuk a jelenlegi helyzetre kidolgozott akciótervünket, a kínai gazdaság áprilisban a vártnál nagyobb növekedést tudott felmutatni az iparában.
Nem könnyű a helyzet, illetve nagyon nehéz kitalálni a megfelelő irányt. A lenti 3 lépés megmutatja mi az, amit érdemes megtenni, hogy mi is visszazökkenjünk egy új kerékvágásba. (Ugye már te is tudod, hogy nem azon kell dolgozni, hogy visszazökkenj a „régi kerékvágásba” hanem egy teljesen új folyamatot és környezetet kell kiépítened.)
- Ha több kínai beszállítóval dolgozol, nagyon mélyen elemezd, hol állnak most, miben kell segítség nekik. Térképezd fel esetleg mi az a költsége, hogy a „prió” listájukon előre kerülj és a te megrendelésedet gyártsák. Ha pedig feloldják az utazási korlátozásokat, azonnal látogasd meg, de ne egy audittal indíts és árcsökkentésért harcolj, hanem támogatóként lépj fel
- Egy hosszabb távú intézkedés az új beszállító felkutatása és döntéshozatal a diverzifikáció mellet. Néha csak azért tesszük le a voksot a kínai mellet mert olcsóbb. De számoltunk a járulékos költségekkel? Ahol nagyon pici volt az árkülönbség a kínai beszállítás és egy európai beszerzés között, ahol bevállaltuk, a nagyobb kiegészítő költséget. (pl.: utazás, tolmács, hosszú szállítási idő, nagy készletek) Tudtad, hogy Lengyelországnak óriási kapacitásai vannak és nagyon jó design centerei?
- És a leghosszabb idejű „befektetés”. Biztos, hogy az adott alkatrészt egyedileg kell gyártani? Nem lehet kiváltani katalógus alkatrésszel? Persze a katalógus alkatrészeket rendelő disztribútor jelenleg ugyanúgy gondolkodik és gondba van a beszállításokkal, mint te, ezért előszőr lássunk tisztán a piacon és csak utána kezdjünk dolgozni ezen a ponton.
Ha segítségre van szükséged, vagy csak elakadtatok, lépj velünk kapcsolatba.
Photo by Nana Smirnova on Unsplash